dec. '18 Recensie Aquaman

Laat jezelf met Aquaman mee stromen naar het prachtige onderwater gelegen wereldje van Atlantis! Ik vond Aquaman qua special effects echt een pareltje om naar te kijken! Van actie scénes tot mooie natuur/fantasie shots. Ook zie je tegenwoordig veel dat films een (verborgen) boodschap meegeven. In deze film ging dat duidelijk over de zee vervuiling, wat in verschillende scénes aangekaart werd. En terecht wat mij betreft, want mensen mogen hier echt wel wat bewuster in gaan worden!

DC heeft er goed aan gedaan om acteur Jason Momoa (bekend van Game of Thrones) te casten als Aquaman. Hij brengt de humor (waar we in Justice League al een voorproefje van te zien kregen) met zich mee, wat het voorheen wat donker getoonde DC wel goed doet. Naast Jason zien we actrice Amber Heard als de roodharige actie prinses Mera. Verder zien we nog Willem Dafoe, Patrick Wilson & een sterke presentatie van Nicole Kidman.

Na de Dark Knight trilogie heeft DC een tijdje in de schaduw van Marvel gestaan. Volgens mijn mening is DC bergafwaarts gegaan sinds de re-casting van Batman (van Christian Bale naar Ben Affleck) en zanger Jared Leto is als Joker ook niet heel erg goed ontvangen door het publiek. Hoe kan het ook met (de in 2008 overleden) Heath Ledger & Jack Nicholson als eerdere Jokers. Ik ben benieuwd hoe de volgende Joker het gaat doen!  Maar gelukkig is DC nu met Aquaman en eerder met Wonder Woman weer helemaal terug. Ik zie in veel online recensies dat mensen de film vergelijken met Thor (2011) van Marvel. Zelfs de Disney klassieker The Lion King wordt genoemd. In de vergelijking met Thor zie ik wel iets, op een gegeven moment was er een onderwater brug dat me aan de regenboogbrug uit de Noorse Mythologie (dus Thor) deed denken. Maar wat Thor & Aquaman zeker gemeen hebben is het feit dat het allebei heerlijke mannen met lang haar zijn waar de meeste vrouwen (waaronder ik) zeer graag naar kijken!

Kortom, als je van superhelden en avontuur houd denk ik niet dat je je gaat vervelen tijdens een bezoekje aan Aquaman in de bioscoop!

26 december 2018 - Nicole Maessen

Koop hier je kaartjes.